Laboratorijska vežba

Cilj vežbe

Upoznavanje sa mehanizmom rada na univerzalnom instrumentu za merenje osnovnih parametara kvaliteta vazduha, kao i merenje definisanih karakteristika.

Ishod vežbe

Osposobljavanje studenata da samostalno pomoću instrumenta u bilo kom trenutku mogu da izmere osnovne parametre kvaliteta vazduha: temperatura, vlažnost i strujanje vazduha.

Tok vežbe

Merenje je izvršeno pomoću univerzalnog instrumenta za merenje parametara kvaliteta vazduha tip: ALMEMO 2590.

Uređaj je stavljen u funkciju, povezan sa računarom, konektovani su senzori za merenje temperature, tačke rose i strujanje vazduha.

Jedan segment rezultata merenja dat je sledećim podacima:

// * Direct connection COM4: Connected: B9600  ( Xon/Xoff) *
S2
DATE:        19.06.12
11:30:09 00: +028.80 °C Ntc  Temperatur
         10: +0050.9 %H HcrH Feuchte
         20: +0017.6 °C H DT Taupunkt
         30: +0012.6 gk H AH Mischung
¤S2
DATE:        19.06.12
11:31:35 00: +028.73 °C Ntc  Temperatur
         10: +0049.0 %H HcrH Feuchte
         20: +0016.9 °C H DT Taupunkt
         30: +0012.0 gk H AH Mischung
¤S1
11:32:08 00: +028.71 °C Ntc  Temperatur
         10: +0052.1 %H HcrH Feuchte
         20: +0017.8 °C H DT Taupunkt
         30: +0012.8 gk H AH Mischung
¤S1
11:32:18 00: +028.70 °C Ntc  Temperatur
         10: +0051.3 %H HcrH Feuchte
         20: +0017.6 °C H DT Taupunkt
         30: +0012.6 gk H AH Mischung

Merenja su ostvarena u vremenskom intervalu od jednog časa, na više mesta i dobijeni su sledeći rezultati:

  • Srednja vrednost temperature u merenom prostoru iznosila je +28.70 º C.
  • Srednja vrednost vlaznosti vazduha je 52.7%.

Nakon toga izmereno je strujanje vazduha. Priključena je sonda za strujanje vazduha i dobijeni podaci pokazuju da je maksimalna brzina vazduha u prostoriji do 20m/s. Otvaranjem prozora i vrata u prostoriji vrednosti brzine strujanja vazduha su rasle.

Ovi prvi rezultati ukazuju na činjenicu da se sa pomenutim instrumentom može kontrolisati kvalitet vazduha, sa aspekta različitih parametara i pratiti određene promene, crtati dijagrami, porediti dobijene podatke sa onim koji su predviđeni standardom i reagovati tamo gde rezultati odstupaju od dozvoljenih.