Циљеви предмета

Стицање знања о светском и националном културном наслеђу; врстама и заштити културних добара, споменицима на УНЕСКО-овој листи светске културне баштине; туристичкој валоризацији, презентацији и промоцији културних добара, врстама културног туризма као специфичног вида туризма, маркетингу и менаџменту културног туризма, туристичким производима културног туризма Србије, европским културно-туристичким рутама кроз Србију, формирању тематских културних програма за потребе рада туристичких агенција и организација, успостављање блиске сарадње туристичких и културних институција, музеја, завода за заштиту споменика културе у циљу промоције и презентације културно-историјског наслеђа.

Садржај и структура предмета

Теоријска настава

Основни појмови из културе: култура, уметност, културне потребе, културне навике, туристичка култура. Појам, класификација, карактеристике и заштита културних добара. Историја уметности: праисторијска, месопотамска, египатска, грчка, етрурска, римска, византијска уметност, готика, романика, ренесанса, барок, рококо, неокласицизам, романтизам, реализам, авангарда, модерна уметност. Културно наслеђе на тлу Србије: праисторијско наслеђе, римско наслеђе, средњевековне тврђаве, манастири и цркве Рашке и Моравске стилске групе, споменици на УНЕСКО-вој листи светске културне баштине, фолклорно наслеђе Србије – материјално и нематеријално наслеђе, савремена уметност Србије. Методи, циљеви и поступци туристичке валоризације културних добара. Обликовање и туристичко уређење културних добара. Презентација уметности и уметничких дела, музеји и галерије. Организација културних активности у туризму. Маркетинг и менаџмент у култури. Културни туризам: дестинације, врсте културног туризма.


Практична настава

Израда семинарског рада о културном и споменичком наслеђу, усмена одбрана презентација о уметничким правацима, сагледавање интеракције културе и туризма.


Циљеви предмета

Стицање стручних знања и развој компетенција за мултидисциплинарни приступ туристичком вођењу, важној и неизоставној делатности у ери глобалног развоја туризма. Усвајање стручних знања која се односе на улогу, врсте, функционисање и ефекте туристичког вођења, у циљу развијања способности критичког вредновања и разумевања улоге и значаја лиценцираних туристичких водича (специјализованих кадрова у туризму) у обављању сложених процедура рада и послова у процесу туристичког вођења.


Садржај и структура предмета

Теоријска настава

Појам и дефиниција туристичког вођења. Историјски развој туристичког вођења. Водичка служба у туризму. Вођена тура у савременом туризму. Врсте туристичког вођења. Методика туристичког вођења. Комуникација у туристичком вођењу. Туристичко вођење као занимање. Методологија рада туристичких водича. Место, улога и специфичности рада туристичких водича у пословању туристичких агенција. Улога туристичких водича у извођењу туристичког аранжмана. Специфичности рада туристичких водича у појединим амбијентима. Водичка документација. Непредвиђене и кризне ситуације у раду туристичких водича. Понашање потрошача у туризму. Познавање прописа и закона у туристичком вођењу. Појам услуга и услуге у туризму. Квалитет услуге туристичког водича. Мониторинг туристичког вођења. Сатисфакција потрошача.

Практична настава

Аудиторне вежбе - практични примери и аспекти успешног вођења у туризму. Симулација туристичког вођења - извођење дела вежби на терену, како би се студенти упознали са врстама туристичког вођења. Израда семинарски радова на задату тему. Студија случаја по унапред  утврђеном плану и програму путовања. Практична, илустративна и усмена одбрана семинарских радова.




Циљеви предмета
Упознавање са основама светске туристичке географије, најважнијим мега туристичким регијама, центрима и градовима Европе, Африке, Азије,Северне и Јужне Америке, Аустралије и Океаније, светским атрактивним знаменитостима, савременим тенденцијама и правцима туристичких крeтања у свету и Европи и њихов одраз на развој туризма Србије, позиционирање туристичке понуде  Србије на глобалном туристичком тржишту.

Садржај и структура предмета

Теоријска настава

Друштвене, економске, политичке и културне основе развоја европског туризма; Туристички промет и туристичка тражња Европе; Туристичко-географске регије Европе; Алпско туристичко подручје; Медитеранско туристичко подручје; Пиринејско полуострво; Азурна обала; Апенинско полуострво; Балканско полуострво; Туризам на обалама Црног мора; Туризам средње, северне, западне и источне  Европе; Центри градског туризма у Европи; Туристичке регије Азије, Африке, Северне, Средње и Јужне Америке, Аустралије и Океаније; Светски градски туристички центри и знаменитости и туристичке атракције ван Европе.

Практична настава

Вежбе се изводе кроз израду и усмену одбрану семинарског рада о светски познатим туристичким земљама, центрима, локалитетима и атракцијама.


Циљеви предмета

Да студенти овладају стручним теоретским и практичним знањима о географском простору Републике Србије, о планинским, бањским, градским и другим туристичким центрима Србије, туристичким кластерима и производима, да стекну знање и вештину препознавања и одабира
квалитетних природних и антропогених ресурса као туристичких вредности за формирање туристичког производа и развој туризма одређеног географског простора. Студенти стичу вештину да самостално обављају послове у туризму од појединачних носилаца туристичке понуде до развоја туризма на нивоу туристичког места/регије, у складу са важећим кластерима, мастер плановима и
стратегијама развоја туризма Републике Србије.

Садржај и структура предмета

Теоријска настава

Предмет, задатак и значај проучавања туристичке географије; Туристичко-географски положај Србије; Територија, границе и гранични прелази; Туристички положај Србије према главним туристичким правцима, дисперзивним и конкурентним туристичким земљама; Функционални
положај Србије поливалентност, контактност и транзитност положаја; Услови за развој туризма;природне туристичке вредности: геоморфолошке (планине, клисуре, кањони, пећине, низије),хидролошке: (Дунав, Сава, Морава, друге реке, језера, термалне и термоминералне воде, бањски центри) климатске туристичке вредности; биогеографске туристичке вредности (биљни и
животињски свет; ихтиофауна, птице, национални паркови и друга заштићена природа, рамсарска подручја); антропогене туристичке вредности, археолошке, споменичке, уметничке туристичке вредности, градска насеља као туристички центри, објекти светске културне баштине, материјална база за развој туризма, смештајни и угоститељски капацитети, саобраћајнице и саобраћајна средства,
туристичке агенције, друштвени услови за развој туризма; Стратегија развоја туризма Србије, Инвестиције у туризам Србије; Туристички промет, Значај туризма за привреду Србије; Перспективе
туризма у Србији.

Практична настава:
Вежбе се изводе кроз израду и усмену одбрану семинарских радова о туристичким местима и локалитетима, као и обилазак терена са истраживачким радом.

Циљ предмета

Да се студенти упознају са основним карактеристикама, особинама и природом пословног комуницирања и његовим различитим реализацијама, те да савладају и усвоје основне технике и вештине комуницирања у домаћем и међународном пословном окружењу.

Исход предмета

Студенти ће бити у стању да разумеју значај размене пословних информација и увођење модерне технологије у ефикасно пословно комуницирање са окружењем; да овладају способностима за препознавање основних облика комуницирања с посебним нагласком на интерперсоналној комуникацији у пословној средини. Такође, студенти треба да овладају практичном применом комуникацијских тактика и савремених средстава комуницирања класичног реторичко убеђивачког комуникацијског модела и модерног дијалошког комуникацијског модела.

Садржај предмета

Теоријска настава: Појам комуницирања; облици комуницирања (према намени, улози језика, према чулима), елементи комуницирања (пошиљалац и примаоц поруке, порука, медиј за пренос порука, кодирање, декодирање, шумови, повратна реакција), процес комуницирања, концепт јавности (маса, публика, аудиторијум, јавност, интерна јавност); интерно пословно комуницирање (формално и неформално), пословна коресподенција – писмо, пословни мејл; пословни састанак, телефонска комуникација, међународно пословно комуницирање, невербални аспекти мултикултуралне комуникације; инструменти комуникационог микса;, пословно преговарање, врсте преговора, разлика између појмова интерес и позиција, основни концепти преговарања, преговарачки процес, преговарачки тимови, преговарачке стратегије; комуницирање у кризним ситуацијама (појам, облици, носиоци, фазе, поступак, најчешће грешке).

Практична настава: Практични примери и студије случаја из пословног комуницирања на домаћем, регионалном и глобалном туристичком тржишту; истраживање и анализа позитивних и негативних пракси пословне комуникације у туристичкој делатности; примена метода и вештина писане, усмене и невербалне комуникције; истраживање за креирање промотивне стратегије и предлог појединачних тактика у туризму (у пословању туристичких агенција, у угоститељству, у раду туристичких организација...). Кроз вежбе у малим групама развијање основих способности које омогућују ефикасну и ефективну пословну комуникацију у сектору туризма Кроз тимски рад студената вршиће се симулација пословног преговарања, као и комуникација у конфликтним ситуацијама карактеристичним за пословање носилаца туристичке понуде.