Циљ предмета 

Стицање напредних стручних знања о појму и развоју туристичког простора, као подсистему геопростора, у коме се формира савремени туристички производ намењен све захтвенијим потрошачима на глобалном туристичком тржишту. Развијање способности препознавања и вредновања туристичких ресурса (природних и антропогених) значајних за развој туризма дестинација у циљу сагледавања трансформације простора за потребе развоја туризма.

Исход предмета 

Усвајање неопходних знања и појмова о геопростору и туристичком простору. Разумевање и развијање критичког мишљења и ставова о туризму као специфичној и комплексној делатности и великом потрошачу простора. Способност повезивања знања у циљу препознавања позитивних и негативних ефеката развоја туристичког простора. Анализа простора као фактора туристичке понуде кроз препознавање и вредновање његових основних елемената (ресурса). Савладавањем садржаја предмета кандидат ће бити оспособљен да препозна туристичке ресурсе неопходне за развој туристичких дестинација, да анализира организацију простора у туристичким дестинацијама кроз систематизацију и структуру туристичких просторних јединица, предлаже концепте развоја туристичког простора, али и самостално води сложене пројекте будућег развој дестинација.